1.1 Tyto obchodní podmínky („Obchodní podmínky“) společnosti QUIX Global s.r.o., IČO: 22466444, se sídlem Příčná 1892/4, 110 00 Praha 1, zapsané v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl C, vložka 416432 („Tarifix.cz“ nebo „Společnost“), upravují vzájemná práva a povinnosti vzniklé v souvislosti s využíváním webového portálu www.tarifix.cz („Webový portál“) jinou fyzickou či právnickou osobou („Uživatel“) a další související právní vztahy.
1.2 Tarifix.cz je nezávislá obchodní společnost, která prostřednictvím Webového portálu poskytuje služby informačního charakteru a srovnání nabídek služeb a produktů třetích osob („Dodavatelé“) v oblasti energií (zejména elektřiny, zemního plynu a energeticky úsporných řešení) a služeb elektronických komunikací. Součástí těchto služeb může být i pomoc Uživateli při získání výhodnějších smluvních podmínek, a to na základě jeho konkrétní poptávky – tedy aktivace, nastavení nebo sjednání výhodnějších podmínek u příslušného Dodavatele. V některých případech může jít také o předání kontaktních údajů Uživatele třetí osobě, kterou se rozumí subjekt oprávněný Dodavatelem, jenž má oprávnění k nabídce nebo sjednávání služeb jménem Dodavatele („Třetí osoba“). Tarifix.cz však nepůsobí jménem ani na účet žádného Dodavatele a s Dodavateli není v partnerském, zprostředkovatelském ani obchodním zastoupení. Veškeré služby jsou poskytovány výhradně v zájmu Uživatele.
1.3 Poskytnutím služby informačního servisu, srovnání nebo podpory při nastavení výhodnějších smluvních podmínek („Služba“) vzniká mezi Uživatelem a společností Tarifix.cz smlouva o poskytnutí této služby („Smlouva“). Pro realizaci Služby je nezbytné, aby Uživatel prostřednictvím Webového portálu, telefonicky nebo e-mailem poskytl své osobní údaje a další potřebné informace. Bez těchto údajů není možné Službu realizovat. Tarifix.cz jedná jménem Uživatele na základě jeho oprávnění – typicky jako pověřená osoba, správce účtu nebo zmocněnec. Na základě tohoto oprávnění vyvíjí Tarifix.cz aktivitu směřující k získání a nastavení výhodnějších smluvních podmínek s vybraným Dodavatelem. Konečná smlouva o poskytování konkrétní služby či produktu je vždy uzavírána přímo mezi Uživatelem a Dodavatelem, přičemž Tarifix.cz se podílí pouze na přípravě a realizaci tohoto procesu výlučně na základě oprávnění od Uživatele.
1.4 Osobní údaje a další doplňující informace potřebné pro realizaci Služby poskytuje Uživatel prostřednictvím Formuláře na Webovém portálu, telefonicky nebo e-mailem. Smlouva mezi Tarifix.cz a Uživatelem vzniká okamžikem doručení řádně vyplněného Formuláře, e-mailu s potřebnými informacemi nebo jejich sdělením během telefonického hovoru. Poskytování služby se od tohoto okamžiku řídí těmito Obchodními podmínkami.
1.5 Obsahem Smlouvy je komplexní informování Uživatele o produktech a službách Dodavatelů, jejich analýza a porovnání, ale zejména aktivní jednání Společnosti s cílem získat a aktivovat pro Uživatele výhodnější smluvní podmínky. Tarifix.cz jedná jménem Uživatele jako jím zmocněná nebo pověřená osoba, případně jako správce účtu, přičemž se vždy jedná o předem dohodnuté podmínky, které budou u příslušného Dodavatele nastaveny. Služba je poskytována jak pasivně na základě požadavků Uživatele, tak aktivně dle uvážení Společnosti po celou dobu trvání smluvního vztahu.
Společnost může Uživatele informovat také o dalších možnostech optimalizace služeb mimo původně požadovanou oblast (například elektřina, plyn, telekomunikace). Tarifix.cz může rovněž využívat analýzu informací a profilování, aby své služby zkvalitnila a co nejvíce přizpůsobila konkrétním potřebám Uživatele.
1.6 Uživatel bere na vědomí, že pro účely plnění Smlouvy může být ze strany Společnosti kontaktován jejími zaměstnanci nebo jinými pověřenými zástupci telefonicky, prostřednictvím elektronické pošty nebo SMS. Dále bere na vědomí, že využitím Služby a uzavřením Smlouvy se stává klientem Společnosti, která jej může oslovovat také na základě oprávněného zájmu.
1.7 Znění těchto Obchodních podmínek může Společnost v přiměřeném rozsahu jednostranně měnit nebo doplňovat. Tím nejsou dotčena práva a povinnosti, která vznikla po dobu účinnosti předchozího znění podmínek.
1.8 Uživatel je při komunikaci s Tarifix.cz povinen uvádět správné, úplné a pravdivé údaje. V případě změn těchto údajů je Uživatel povinen neprodleně informovat Společnost. Tarifix.cz nenese odpovědnost za škodu způsobenou tím, že Uživatel uvedl neúplné, nepřesné nebo zavádějící informace, které vedly k nemožnosti nebo komplikacím při realizaci Služby.
2.1 Webový portál obsahuje přehled neveřejných nabídek služeb a produktů poskytovaných jednotlivými Dodavateli, včetně orientačních cen. Tyto ceny a podmínky mají informativní charakter a mohou se lišit v závislosti na konkrétní situaci Uživatele. Cílem Společnosti je, aby byly tyto zvýhodněné podmínky pro Uživatele úspěšně aktivovány, a proto vynakládá veškeré úsilí k jejich sjednání a nastavení u Dodavatele.
Společnost však není přímou smluvní stranou Smlouvy s Dodavatelem, a proto nemůže garantovat, že dodavatel nabídku v každém jednotlivém případě schválí či akceptuje. Konečné rozhodnutí o poskytnutí konkrétní služby, produktu a podmínek zůstává vždy na straně Dodavatele. Všechny nabídky zveřejněné na Webovém portálu jsou tedy nezávazné, a jejich realizace závisí mimo jiné na výsledku jednání a schválení ze strany Dodavatele.
2.2 Společnost porovnává podmínky jednotlivých Dodavatelů služeb a produktů na základě veřejně dostupných informací nebo informací získaných od samotných Dodavatelů. Zobrazené srovnání na Webovém portálu má pouze orientační charakter a nemusí vždy zahrnovat všechny nabídky dostupné na trhu. Nabídky mohou být řazeny například podle ceny, množství dat nebo jiných parametrů, o nichž je Uživatel informován.
Společnost není povinna na Webovém portálu zobrazovat kompletní nabídku všech Dodavatelů v dané oblasti. Na základě údajů poskytnutých Uživatelem může být vytvořena individuální kalkulace nebo mu mohou být prezentovány neveřejné nabídky – a to formou telefonního hovoru, e‑mailu nebo prostřednictvím Webového portálu.
2.3 Pro možnost vytipování vhodného Dodavatele nebo zajištění aktivace výhodnějších smluvních podmínek je Uživatel povinen postupovat dle pokynů uvedených na Webovém portálu nebo v e‑mailové komunikaci ze strany Společnosti, a vyplnit příslušný formulář („Formulář“) nebo poskytnout požadované údaje prostřednictvím telefonického hovoru. Odesláním řádně vyplněného Formuláře, případně sdělením potřebných informací v rámci hovoru, dochází k vytvoření objednávky služby („Objednávka“).
2.4 Na základě Objednávky je Společnost oprávněna provést veškeré kroky směřující k vyjednání a aktivaci výhodnějších smluvních podmínek u příslušného Dodavatele. V rámci poskytování Služby může Společnost jednat s Dodavateli buď jako zástupce Uživatele, nebo jeho jménem, a to v rozsahu potřebném k dosažení cíle služby – tedy získání a aktivace výhodnější nabídky. Toto oprávnění vyplývá ze samotné spolupráce a povahy Objednávky, a není vyžadováno samostatné písemné zmocnění.
Společnost není smluvním partnerem Dodavatelů a nezaručuje, že k uzavření smlouvy s Dodavatelem ve všech případech skutečně dojde. Uživatel bere na vědomí, že odesláním Objednávky uděluje Společnosti oprávnění předat v rámci tohoto procesu poskytnuté informace, včetně osobních údajů, zvolenému Dodavateli za účelem zajištění požadovaných služeb nebo podmínek.
2.5 Smluvní vztah na konkrétní produkt nebo službu vzniká výhradně mezi Uživatelem a příslušným Dodavatelem, a to na základě svobodného rozhodnutí Uživatele. Ten se před uzavřením smlouvy vždy důkladně seznámí s obchodními podmínkami Dodavatele a porozumí jim.
Společnost tento vztah zprostředkovává na základě spolupráce s Uživatelem – může v této souvislosti vystupovat jako jeho zástupce, správce účtu, pověřená osoba nebo jiným způsobem obstarávat komunikaci a potřebné kroky vedoucí k aktivaci služby či produktu. Společnost však není smluvním partnerem Dodavatele, a proto nemůže garantovat, že k uzavření smlouvy s Dodavatelem v každém případě skutečně dojde, jelikož se vždy jedná o samostatné rozhodnutí na straně Dodavatele.
Společnost neposkytuje prostřednictvím Webového portálu, e‑mailu, telefonického hovoru ani SMS žádný právní příslib nebo garanci, že k uzavření smlouvy mezi Uživatelem a Dodavatelem dojde.
2.6 Společnost v rámci své služby vždy s Uživatelem konzultuje možnosti optimalizace, podmínky u jeho stávajícího Dodavatele a případné důsledky přechodu k jiné nabídce. Tyto informace jsou Uživateli sdělovány formou telefonické nebo e‑mailové komunikace ještě před provedením jakékoli aktivace služby.
2.7 Společnost garantuje Uživateli, že v rámci objednané Služby vynaloží veškeré úsilí k dosažení podmínek, které odpovídají aktuální neveřejné nabídce zobrazené na Webovém portálu. Akceptovatelná odchylka výsledných parametrů služby (např. cena, objem dat) oproti zveřejněné nabídce činí maximálně 10 %. Pokud Společnost nedosáhne výsledku odpovídajícího této specifikaci, a zároveň nebyla aktivována žádná výhodnější nabídka, zavazuje se Uživateli vrátit uhrazený poplatek v plné výši. V případě, že v důsledku činnosti Společnosti dojde ke zlepšení podmínek služby (např. snížení měsíční ceny, navýšení datového limitu), náleží Uživateli výsledek bez dalších nároků Společnosti.
Nedojde-li i přes plné využití součinnosti ze strany Uživatele k dosažení nabídky odpovídající těchto parametrů, bude Uživateli vrácen jednorázový poplatek v plné výši. Pokud i přes nemožnost dosažení plné shody došlo k jinému zlepšení podmínek (např. snížení ceny, navýšení dat), tato změna zůstává Uživateli bez další úbrady a poplatek se nevrací.
2.8 Pokud Uživatel po uhrazení poplatku změní své rozhodnutí, zruší svůj požadavek, nebo jiným způsobem znemožní dokončení Služby z důvodů na své straně, má nárok na vrácení poplatku poníženého o 50 %, nejméně však o částku 500 Kč. Společnost provede vrácení této částky do 30 pracovních dnů od obdržení žádosti Uživatele.
2.9 Shodné podmínky (vrácení 50 % poplatku, min. 500 Kč) platí také v případě, kdy Uživatel závažně poruší pokyny poskytnuté Společností nezbytné pro úspěšné sjednání výhodnějších podmínek, nebo pokud uvede chybné, neúplné či zavádějící informace, které znemožní nebo zásadně ztíží úspěšnou realizaci Služby.
2.10. Pokud Uživatel uhradí poplatek za Službu, avšak následně se rozhodne od spolupráce odstoupit ještě před potvrzením přijetí platby Společností a/nebo před zahájením jakékoli činnosti ze strany Společnosti, bude mu poplatek vrácen snížený o manipulační poplatek ve výši 300 Kč. K vrácení částky dojde nejpozději do 30 dnů od doručení písemné žádosti Uživatele.
2.11. Pokud Uživatel po zahájení poskytování Služby nebo po vstupu Společnosti do jednání s Dodavatelem aktivně sám kontaktuje příslušného Dodavatele, nebo pokud Dodavatel osloví Uživatele a dojde k uzavření dohody mimo rámec postupu nastaveného Společností, považuje se Služba za realizovanou nebo zmařenou z důvodu zásahu ze strany Uživatele. V takovém případě nemá Uživatel nárok na vrácení již uhrazeného poplatku.
2.12 Maximální lhůta pro vyřízení požadavku Uživatele činí 120 kalendářních dnů ode dne, kdy Společnost potvrdí přijetí všech nezbytných údajů od Uživatele, včetně uhrazeného poplatku za aktivaci, vyjednání nebo zprostředkování výhodnějších podmínek na vybraný produkt či službu.
Za řádné zahájení poskytování Služby se považuje i to, pokud Společnost vstoupí do komunikace s Dodavatelem jménem Uživatele, podnikne kroky směřující k získání slevy nebo jiného zvýhodnění, případně zahájí interní zpracování žádosti Uživatele (např. prověření dostupnosti nabídky, příprava podkladů, předběžné ověření nastavení služeb apod.).
Pokud v uvedené lhůtě nebude služba realizována a zároveň nebude doložitelná žádná aktivita ze strany Společnosti, která by směřovala k jejímu naplnění, má Uživatel právo požádat o vrácení poplatku v plné výši. Oprávněnost takové žádosti posuzuje Společnost individuálně, s přihlédnutím k průběhu komunikace a okolnostem na straně Uživatele i Dodavatele.
Před aktivací nové služby nebo podmínek Společnost ověřuje a s Uživatelem probírá, zda by mu v souvislosti s ukončením stávající smlouvy nehrozily smluvní sankce nebo jiné závazky. Přesto Společnost doporučuje, aby si Uživatel všechny informace týkající se podmínek své aktuální smlouvy pečlivě zkontroloval rovněž sám.
3.1 Uživatel bere na vědomí, že programové vybavení, grafické prvky a další součásti tvořící Webový portál jsou chráněny autorským právem a dalšími právními předpisy. Uživatel se zavazuje, že se nebude pokoušet jakkoliv neoprávněně zasahovat do struktury, zdrojového kódu, funkčnosti nebo obsahu Webového portálu, ani je jakkoli zneužívat či zpřístupňovat třetím osobám.
3.2 Uživatel není oprávněn při využívání Webového portálu používat jakékoliv automatizované nástroje, skripty, programové vybavení nebo jiné postupy, které by mohly negativně ovlivnit provoz, dostupnost nebo funkčnost Webového portálu. Webový portál je možné používat pouze způsobem, který není v rozporu s jeho účelem, neomezuje ostatní Uživatele a nijak nepoškozuje oprávněné zájmy Společnosti.
3.3 Společnost nenese odpovědnost za škody nebo chyby způsobené neoprávněnými zásahy třetích osob do Webového portálu, ani za škody vzniklé v důsledku užívání Webového portálu v rozporu s jeho určením či těmito Obchodními podmínkami.
3.4 Uživatel bere na vědomí, že dostupnost Webového portálu nemusí být nepřetržitá, a to zejména z důvodu nezbytné údržby technického a softwarového zázemí Společnosti nebo třetích stran, případně z důvodu technických závad či vyšší moci.
4.1 Ochrana osobních údajů Uživatele, který je fyzickou osobou, je zajištěna v souladu s nařízením Evropského parlamentu a Rady (EU) 2016/679 ze dne 27. dubna 2016 o ochraně fyzických osob v souvislosti se zpracováním osobních údajů a o volném pohybu těchto údajů (obecné nařízení o ochraně osobních údajů, GDPR).
4.2 Podrobné informace o způsobu zpracování osobních údajů Uživatele ze strany Společnosti jsou uvedeny v samostatném dokumentu Zásady zpracování osobních údajů, který je dostupný na Webovém portálu na adrese: www.tarifix.cz/zasady-zpracovani-osobnich-udaju.
4.3 Uživatel bere na vědomí, že pokud uplatní své právo na výmaz osobních údajů, které poskytl Společnosti za účelem využívání Služeb, nebude již možné tyto Služby dále poskytovat. Společnost v takovém případě ukončí zpracování osobních údajů pro uvedený účel a poskytování Služeb bude ukončeno.
Společnost si zároveň vyhrazuje právo žádosti o výmaz nevyhovět, pokud má k dalšímu zpracování osobních údajů jiný zákonný důvod nebo oprávněný zájem. Uplatněním práva na výmaz osobních údajů či námitky proti zpracování osobních údajů dává Uživatel najevo úmysl nadále Služby nevyužívat. V těchto případech bude Smlouva považována za ukončenou a poskytování Služeb skončí nejpozději 30. dnem ode dne doručení příslušné žádosti.
5.1 Společnost nevykonává činnost zprostředkovatele ve smyslu zákona č. 458/2000 Sb., o podmínkách podnikání a výkonu státní správy v energetických odvětvích („energetický zákon“), a není registrována jako zprostředkovatel u Energetického regulačního úřadu.
5.2 Společnost působí výhradně jako zástupce Uživatele na základě jeho pověření nebo nastavení jako správce zákaznického účtu. Na základě tohoto oprávnění jedná s příslušným Dodavatelem za účelem zajištění výhodnějších smluvních podmínek. Samotný smluvní vztah vzniká vždy přímo mezi Uživatelem a Dodavatelem, a to na základě jejich svobodného rozhodnutí. Společnost není smluvní stranou takových smluv a nevystupuje jménem žádného konkrétního Dodavatele.
5.3 Společnost vykonává svou činnost poctivě, transparentně a s maximální odbornou péčí. Veškeré služby jsou poskytovány výhradně na základě iniciativy Uživatele a bez jakékoli finanční motivace ze strany Dodavatelů. Společnost je honorována výhradně Uživatelem a jedná v jeho výlučném zájmu.
5.4 Společnost poskytuje své služby na základě dohody s Uživatelem, která je uzavírána prostřednictvím Webového portálu, e-mailové komunikace, telefonního hovoru nebo jiného způsobu, kterým Společnost umožní navázat spolupráci. Uzavřením této dohody Uživatel výslovně potvrzuje souhlas s těmito Obchodními podmínkami.
5.5 Uživatel bere na vědomí, že při využívání Služby může Společnost jednat s příslušným Dodavatelem jménem Uživatele, případně vlastním jménem, pokud k tomu obdrží oprávnění, pověření nebo zmocnění. Nejčastěji se tak děje v případech, kdy je Společnost Uživatelem označena jako správce zákaznického účtu, nebo jí bylo jiným způsobem umožněno v této věci jednat.
V případě, že Uživatel vystupuje jménem třetí osoby (například jako statutární zástupce společnosti nebo rodinný příslušník), prohlašuje, že k takovému jednání má oprávnění. Společnost si vyhrazuje právo požádat o doložení tohoto oprávnění, například formou písemného potvrzení nebo plné moci.
5.6 Společnost není smluvní stranou žádné smlouvy o dodávkách energií mezi Uživatelem a Dodavatelem a není oprávněna právně zavazovat Uživatele bez jeho vědomí. Společnost na základě oprávnění ze strany Uživatele zajišťuje součinnost při jednání s Dodavatelem, jehož výsledkem může být aktivace výhodnějších smluvních podmínek.
5.7 Uživatel souhlasí s tím, aby mu byla Smlouva a veškeré související dokumenty poskytnuty elektronicky, zejména prostřednictvím e-mailu. Tyto dokumenty budou Uživateli zpravidla zaslány přímo ze strany příslušného Dodavatele.
5.8 Uživatel bere na vědomí, že Společnost je oprávněna sdělit informace nezbytné pro poskytování Služby a její související plnění dalším osobám, které se podílejí na technickém zajištění nebo realizaci služby (např. externím konzultantům, poskytovatelům IT služeb), nebo zvolenému Dodavateli. Předávání informací probíhá vždy v souladu s platnými právními předpisy a Zásadami zpracování osobních údajů.
5.9 Spory vyplývající ze smluvního vztahu mezi Uživatelem a Společností se řídí českým právem a budou řešeny příslušnými soudy České republiky. Vzhledem k tomu, že Společnost nevykonává činnost zprostředkovatele v energetických odvětvích dle zákona č. 458/2000 Sb. (energetický zákon), nepodléhá rozhodování Energetického regulačního úřadu ve smyslu tohoto zákona.
5.10 Orgánem dohledu nad ochranou spotřebitele je v České republice Česká obchodní inspekce (www.coi.cz). Pokud by se Uživatel domníval, že došlo k porušení jeho práv, může se na tento orgán obrátit se stížností nebo podnětem. Společnost není zprostředkovatelem podle energetického zákona a nepodléhá dohledu Energetického regulačního úřadu.
6.1 Pokud by se některé ustanovení těchto Obchodních podmínek stalo neplatným nebo neúčinným, nemá to vliv na platnost a účinnost ostatních ustanovení. Namísto neplatného nebo neúčinného ustanovení nastoupí takové, které se svým smyslem a účelem co nejvíce blíží původnímu znění. Změny a doplnění těchto Obchodních podmínek musí být provedeny písemně.
6.2 Společnost uplatňuje systém pro vyřizování stížností, který zahrnuje i základní pravidla informování o postupu jejich řešení. Podrobné informace o způsobu podání a vyřízení reklamace jsou uvedeny v samostatném dokumentu Reklamační řád, který je dostupný na webových stránkách www.tarifix.cz/reklamacni-rad.
6.3 Pro jakýkoliv kontakt se Společností, včetně dotazů, zpětné vazby nebo uplatnění reklamace, slouží elektronická adresa info@tarifix.cz. Společnost doporučuje tento způsob jako nejrychlejší a nejefektivnější pro komunikaci.
6.4 Uživatel, který je spotřebitelem, má právo využít možnosti mimosoudního řešení spotřebitelských sporů v souladu se zákonem č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele. Věcně příslušným subjektem pro mimosoudní řešení většiny spotřebitelských sporů je Česká obchodní inspekce (www.coi.cz).
6.5 V případě, že daný typ sporu nespadá do působnosti specializovaného subjektu dle § 20e zákona o ochraně spotřebitele, má Uživatel možnost obrátit se na OnlineADR.cz, z.ú. (kontakt dostupný na www.onlinemediator.cz). Kompletní seznam subjektů mimosoudního řešení spotřebitelských sporů je k dispozici na stránkách Ministerstva průmyslu a obchodu: www.mpo.cz/adr.
6.6 V případech, kdy Tarifix.cz na základě spolupráce s Uživatelem vystupuje při sjednávání výhodnějších smluvních podmínek s Dodavateli, jedná jménem Uživatele, a to buď jako pověřená osoba, zmocněnec, případně správce účtu. Takové oprávnění vyplývá z projevené vůle Uživatele a spolupráce v rámci Služby. Výsledná smlouva na dodávku služeb nebo produktů je vždy uzavírána přímo mezi Uživatelem a zvoleným Dodavatelem.
6.7 Uživatel, který vystupuje jako spotřebitel, může k řešení sporů ze smluv uzavřených on-line využít rovněž platformu Evropské unie pro řešení spotřebitelských sporů, dostupnou na adrese: www.ec.europa.eu/consumers/odr.
6.8 Společnost poskytuje své služby výhradně na území České republiky. Pokud je ve vztahu mezi Společností a Uživatelem přítomen zahraniční prvek (např. uživatel se nachází mimo území ČR), vztahy se i přesto řídí českým právem. Tím nejsou dotčena práva spotřebitele vyplývající z obecně závazných právních předpisů platných v jeho domovské zemi.
6.10 Uživatel může Smlouvu kdykoliv bezplatně vypovědět, a to písemně na adresu sídla Společnosti nebo prostřednictvím e-mailu na adresu info@tarifix.cz. Poskytování Služby bude ukončeno nejpozději do 30 dnů od doručení výpovědi.
Tato verze Podmínek portálu Tarifix.cz nabývá účinnosti dne 3. 3. 2025.